2009-09-07
Meeting of worlwide experts on wind power integration in Terrassa

El Workshop VP s’emmarca dins de Vestas Power Programme (VPP), el programa de recerca sobre energia eòlica més potent que hi ha al món i que coordinen l’investigador Pedro Rodríguez des del Campus de la UPC a Terrassa i Remus Teodorescu, des de la Universitat d’Aalborg (Dinamarca).

Programa del Workshop VPP

04/09/2009
La ciutat de Terrassa serà l’escenari on una desena de científics de gran prestigi internacional en el camp de la integració de l’energia eòlica a la xarxa presentaran les darreres novetats tecnològiques. Són alguns dels avenços propiciats gràcies al programa d’innovació i de formació d’investigadors de l’empresa VESTAS, líder mundial en energies renovables, amb més de 38.000 turbines de vent instal·lades als cinc continents que generen més de 50 milions de Megavats/hora l’any i que abasteixen d’energia a milions de llars arreu del món.

El Workshop VPP, que tindrà lloc el dia 7 de setembre durant tot el dia al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTE) s’emmarca dins de Vestas Power Programme (VPP), el programa de recerca sobre energia eòlica més potent que hi ha al món i que coordinen l’investigador Pedro Rodríguez des del Campus de la UPC a Terrassa i Remus Teodorescu,des de la Universitat d’Aalborg (Dinamarca).

El rector de la UPC, Antoni Giró, i l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, inauguraran aquesta jornada, en la qual els científics participants al Workshop Vestas Power Programme (VPP) explicaran les línies de recerca i les darreres investigacions que s’estan duen a terme en les empreses i en els centres universitaris i de recerca que pertanyen al programa VPP, i que són: la UPC, la Universitat d’Aalborg (Dinamarca), Vestas Wind Systems (Dinamarca), la Universitat de Virginia Tech (USA), Converteam (Alemanya), Ikerlan (Pais Basc), Warsaw University of Techonology (Polònia) i la Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (Noruega).

Els millors investigadors en energia
VPP contempla com una de les seves principals activitats per a la consecució de resultats concrets de la seva recerca, la formació dels millors investigadors i investigadores dins dels seu propi programa, que es fonamenta en un dels més prestigiosos màsters internacionals en energia i en línies de recerca en les quals treballa estudiantat de doctorat i de postdoctorat. Dels estudiants que finalitzen el màster, una desena rep una beca per continuar la seva activitat de recerca al programa de doctorat liderat per VPP i dos més continuen desprès al programa de postdoctorat, de manera que VPP, a través de Institut tecnològic d’Energia de la Universitat d’Aalborg (el segon institut de recerca més important del món) i el grup de Sistemes Elèctrics d’Energies Renovables (SEER) de la UPC al Campus de Terrassa, ha format un dels millors equips del món pel que fa a la recerca en energies renovables, que investiga en noves tecnologies relacionades amb el control de convertidors de xarxa i de potència d’alta densitat per a turbines eòliques; en el control de potència per a plantes eòliques en xarxes d’alta tensió per a corrents alternes i contínues; en connexions de turbines eòliques i, finalment, en sistemes d’enmagatzematge d’energia procedent de turbines eòliques.

L’excel·lència internacional a Terrassa

Al Workshop VPP participen experts referencials: obriran la sessió els dos coordinadors del VPP: Remus Teodorescu, de l’Aalborg University (Dinamarca), i Pedro Rodríguez, director del grup SEER del Campus de la UPC a Terrassa. Seguidament participarà Frede Blaabjberg, rector de la mateixa universitat danesa; Philip C. Kjaer, enginyer en cap de plantes de potència de Vestas Wind Systems (Dinamarca); Rik De Doncker, director del centre de recerca E.ON Energy, de la Universitat d’Aachen (Alemanya); Dushan Boroyevich, codirector del centre de Sistemes d’Electrònica de Potència de la Universitat Virginia Tech (USA); Bernard Eggert, de l’empresa de conversió de potència Converteam (Alemanya); Ion Etxebarria, de l’empresa Ikerlan, del Pais Basc; Marius Malinowsky, de la Universitat Politècnica de Varsòvia (Polònia) i Marta Molinas, de la Universitat Politècnica de Norges (Noruega).
VESTAS, una nova turbina cada cinc hores.

L’empresa VESTAS actualment controla el 20% del mercat mundial en el seu sector. VESTAS és l’empresa líder mundial en abastament d’energia renovable. Aquesta empresa ha instal·lat prop de 38.000 turbines eòliques en 63 països. Segons fonts de la mateix empresa, VESTAS instal·la cada cinc hores una nova turbina. De fet, les seves turbines generen mes de 50 milions de Megavats/hora a l’any, que abasteixen a milions de llars arreu del món.

Informació per a inscripcions
www.terrassa.net/ecoinnovacio/vestas.html